Nowoczesne medium, porządkuje świat i dostarcza angażujące informacje, rozrywkę i usługi w czasie rzeczywistym. Przewodnik Polaków w wirtualnym świecie.
:lol:
Qrde nie slyszalem jeszcze gorzej spewajacego goscia.
Straszne dno.
Mata jest w komplecie ze spinkami i nie da się jej założyć inaczej niż we właściwym położeniu Montowałem jakiś miesiąc temu to jeszcze pamiętam na świeżo.
Przy okazji trzeba dbać o osłony pod silnikiem, tzn. żeby w ogóle były, a najlepiej zamontować pełne, od diesla. Inaczej szybko mata będzie schlastana wodą z kałuż a nie bardzo da się ją czyścić.
Bonus, jeśli ich nie zgubiłeś ani nie po łamałeś, to powinieneś mieć 2 boczne małe oraz dużą środkową. "Duża" od benzynowca to ~ 1/2 dużej od diesla. Sprawdź, jeśli masz to nie musisz nic z osłon kupować. A koszt maty w ASO to ca. 130 zł
Ale moment bo czegoś nie kumam.
Mata pod maske jest juz fabrycznie nie ?
To co ty Bonus, dokładasz kolejną mate czy wymieniasz starą na nową ?, czy może fabryczną na jakąś nie fabryczną bardziej tłumiącą ? :wink:
Wg Etki i IMO w 100 % zgadzam się z Maicroftem i francą.
Co nie znaczy oczywiście, że nie można założyć do benzynowca maty pod maskę (ja założyłem) lub pełnej osłony środkowej (od TDI) pod silnik (tu się trochę łamię bo moja osłona jest w stanie bdb, więc jakoś tam przed zawartością kałuż osłania, a oryginał plastikowy od TDI trochę kosztuje, zaś nieoryginałów trochę się obawiam :wink: ) Bonus, skoro nie masz części środkowej, to nie masz też tego dylematu, co ja :szeroki_usmiech - zakładaj od TDI :!:
Widzialem cos takiego, ale w 'dajewoo' ze na masce lakier w miejscu gdzie bylo najblizej do silnika zmatowil sie jakby sie ugotowal od silnika - sadze ze jakby bylo wygluszenie to cos takiego by sie nie zrobilo.
Na pewno troche ciszej silnik bedzie chodzil. Diesel ma jeszcze z dolu takie wygluszenie przy tej oslonie :wink:
wygłuszeni montowane jest na 9 spinkach, a oprócz tego wyładane w takie metalowe zaczepy na masce. Fotki wyślę, za jakiś czas, gdyż mój kabelek dostał nóg.
Mają ją tylko diesle, aby rechotu nie słyszeć w kabinie.
Warto to zakładać w benzynowcu???
Na słyszlność silnika w kabinie największy wpływ ma wytłumienie przegrody i podłogi (o ile dobrze pamiętam, są tu różnice diesel-benzyna). Wytłumienie maski razem z osłoną silnika ma "zamknąć" hałas u źródła aby się nie rozprzestrzeniał (najlepsza do tego byłaby tzw. wersja okapturzona silnika ale mogą być problemy np z chłodzeniem, no i jest to duże i ciężkie).
A czy warto zakładać ? Odpowiedź jest mniej więcej taka jak np. na pytanie czy obszywać kierownicę skórą ? Ktoś odpowie TAK bo przyjemniejsza w dotyku i wygodna, a ktoś inny NIE, bo i po co skoro i tak jeździ :szeroki_usmiech
Z praktycznych przesłanek które mi przychodzą na szybko do głowy na TAK:
- jednak trochę mniej słychać silnik,
- zimą dłużej ciepły silnik,
- przyjemniejszy dla ucha dźwięk zamykanej maski (nie jest to już brzdęk pustej blachy
- mniej hałasów "pozasilnikowych" spod maski (np. załączania sprężarki klimy, klekotania zaworu odpowietrzania układu paliwowego, itp.)
Ale wybór i tak należy do Ciebie :!: :szeroki_usmiech
no właśnie mate montuje nie tylko dla uciszenia ale i dla ciepła (dolna osłona też by troche ciepła zatrzymała), żeby się silnik grzał lepiej i lakier nie zmatowiał na masce
Zamieszczone przez franca
w clasicu była też osłona środkowa (niepełna) jeśli jej nie masz to ją poprostu zgubiłeś
W classicu w wersji 1.6 75KM (najbardziej oszczędna wersja :lol: mi się nawet trafiła deską rozdzielczą z OI z przed liftingu)? Czy tylko w classicu 1.6 100KM?
metalowa w ASO powinna kosztować w granicach do 1400zł (nie tylko osłona, ale i specjalne śruby i montaż).
Jakbyśbył zainteresowany, to daj znać, a załatwie napewno taniej.
Komentarz